👉🏻 Salgsbetingelser
Velkommen til Spirebarn! 🌱
Nedenfor finner du våre salgsbetingelser. Disse gjelder for alle kjøp i nettbutikken vår, og er i tråd med anbefalinger fra Forbrukertilsynet
Betaling
Hos Spirebarn kan du betale med Visa, Apple Pay, Google Pay, Mastercard eller Klarna.
Levering
Levering skjer når du, eller en representant for deg, har mottatt pakken. Du får e-post med sporingsnummer når pakken sendes fra oss.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Dersom det er en mangel ved varen, må du gi oss beskjed innen rimelig tid etter at du oppdaget (eller burde ha oppdaget) feilen.
Du har alltid reklamert i tide dersom det skjer innen 2 måneder.
Reklamasjonsfristen er:
- 2 år ved vanlige varer
- 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger
Ved mangel kan du kreve:
- Retting eller omlevering
- Prisavslag
- Heving av kjøpet (ved vesentlige mangler)
- Erstatning
Reklamasjon sendes til: post@spirebarn.no
Vi anbefaler at du sender reklamasjoner skriftlig.
Konfliktløsning
Ved eventuell tvist forsøker vi først å løse saken i minnelighet. Hvis vi ikke kommer til enighet, kan du kontakte:
📞 Forbrukertilsynet – tlf: 23 400 600
Bor du i et annet EU-land, kan du også klage via Europa-Kommisjonens klageportal:
📍 Spirebarn
Org.nr: 935 266 432 MVA
E-post: post@spirebarn.no